Thursday, March 24, 2011

campur-campur




assalamualaikum :)

perasaan membuak-buak nak menulis blog.
walaupun lagi 2 minggu nak final exam.
macam banyak benda yang nak ditulis..
tapi rasa macam tak terluah.


tak lama lagi aku akan meninggalkan bagan serai.
ayah aku di tukarkan ke kuala kangsar.
ya...memang aku sedih sebab terpaksa meninggalkan sahabat-sahabat aku.
sahabat2 terbaik yang kenal aku luar dan dalam.
tapi apa boleh buat,
aku memang bukan berasal dari sini.
tempat aku juga bukan di sini.
terimalah hakikat ciksyeqa..


ada satu nasihat dari seseorang yang berjaya melembutkan hati aku.
katanya,apa-apa pun yang jadi,
keluarga harus diutamakan..
sahabat2 yang kedua..
terima kasih sebab sedarkan aku.
aku rasa bersalah pula bila parents aku tahu yang aku tak rela.
maaf mama , ayah :'(


sudah-sudah..
tukar mood pula..
19/3/2011 berlangsung majlis pertunangan kakak aku..
kenduri yang sangat meriah.
almaklumlah kenduri yang terakhir kami di bagan serai..
dari sini juga aku dapat lihat semangat kejiranan itu masih wujud..
bahkan sangat erat hubungan itu..
kami adakan secara bergotong-royong.
mungkin budaya ini dah hilang di sesetengah tempat.
tapi masih lagi dapat di lihat di sini :)
alhamdulillah semuanya berjalan lancar.
oh lupa : HB nome syg..hehehe



*kakak saya :)



*kakak.mama.saya :)



dan terakhir sekali,
aku nak ucapkan syabas dan tahniah kepada adik-adik yang dapat result spm semalam..
kepada yang berjaya,
ingat perjalanan adik-adik masih jauh lagi,
jangan cepat berpuas hati.
dan bagi yang kurang berjaya,
banyakkan bersabar dan usaha lebih lagi lepas ni.
jangan ada yang nak give up pulak.
chill okeh!!


*sumber laman web sepintar


tahniah utk adik2 SIXTEN SEPINTAR..
kami kakak2 dan abang2 senior seriously proud of you guys.
no 6 ranking SBP memang sangat2 membanggakan :D




p/s : bila lah nak dapat potong integomb kan?
sebab apa title campur2?
sebab byk cerita dlm 1 post..ehehehehe

No comments: