Sunday, February 27, 2011

matangnya!!


assalamualaikum :)


entri kali ini kita akan cakap tentang kematangan..
*apahal syeqa ni?konon macam matang sgt lah?harharhar


well..
kematangan ni kita boleh nilai dari macam2 aspek.
ada yg nilai dari rupa paras.
ada yang nilai dari perangai.
ada jugak yg nilai dari nilai,negeri 9.
*pang!merepek lagi...




*saya sangat matang kan?admit je lah....


tapi,bagi aku...
kematangan ni patutnya di nilai dari cara seseorang tu menyelesaikan masalah.
x kisah la masalah kewangan ke,
masalah percintaan ke,
tak pun masalah persahabatan.
kalau umur tu dah nak 20 tahun,
janganlah selesaikan dengan cara budak 10 tahun.
sampai bila2 pun minda kita tersepit kan?
haish..sedih tgk golongan yg mcm ni..
kehkehkeh
*apa kejadah sedih boleh gelak?


ada jugak yang cakap orang yang banyak pengalaman ni fikiran dia lebih matang.
tp bagi aku,
x semestinya..
kalau pengalaman setinggi gunung bukuit (pronounce cara David Teo) pun,
kalau kita tak belajar dari pengalaman tu,
adakah kita boleh katakan itu matang?
oh tidak tidak..
tidak sama sekali..
tak terserlah langsung kematangan tu..
jadi..
bagi sesiapa yang ada byk pengalaman..
tapi pengalaman tu tak bagi pengajaran langsung kt kau.
takyah la nak berlagak hebat sangat.
buat aku rasa nak gelak adalah...
kehkehkeh
*baru betul boleh gelak... :D


apa2 pun,
don't judge a book by its cover.
errr..ada kaitan kot conclusion ni.




p/s : dari melawan baik senyap je kan?
kan ke matang 2..keh3
dulu aku skolah kat sk jalan MATANG buluh..
automatically aku matang lah kan?hahaha



2 comments:

amalina sahaja said...

aku pun dulu sk jalan matang buluh.
kira aku matang jugak la ye?
ohyeaahhhh

syeqa[lah!] said...

matang2..
sgt matang ome :P