Sunday, December 19, 2010

Mari belajar bahasa budak pelik :D


assalamualaikum :)






okeh2..hari ni aku nk ajar sesuatu yg pelik..berasal dari budak pelik..
muke org melayu tapi mengaku mate warna grey.. What the fat!



kalau sesape yg bace blog dia ni..mmg menghabiskan masa selama beberapa jam utk faham ape senenarnye dia nak sampaikan..aku bace pun kena ulang 15 kali apa benda dia nak tulis sbnrnye..



setelah melakukan research selama beberapa minggu..di sini aku tolong google utk translate bahasa pelik minah sorang ni..sumpah..aku x tipu..memang bahasa ni dia sorang je yang pakai kat dunia ni..ada la sesekali dya mnggunakan bahasa manusia..itu pn tunggang terbalik..



mari kita lihat senarai kosa kata :)






sanads2:sangat2
bui:boy
taa:tak
laff:love
budaa:budak
ann:kan
soe:sorry
tao:tahu
pomish:promise
ngoks:tengok
*bunyi cam bongok je
antoks:ngantok
fhutoe:photo
pena:pernah
shumils:comel
samfay:sampai
janans:jangan






*warna merah utk bahasa budak pelik








ada banyak lagi yang aku x paham..buat masa ni,
ini saja bahasa alien yg dpt aku fahami..
aku rasa dia ni datang dari planet S sebab mostly perkataan dia akan berakhir dengan huruf S.
saje taknak bg korang link blog budak pelik ni sebab
aku takut korang boleh pengsan sebelum sempat berusaha memahami bahasa dia.

trust me.

kalau nak jugak,

sila lah roger2 dgn aku :)










p/s:bahasa melambangkan bangsa :)
bila bahasa pelik,payah la nk tentukan bangsa kan?

8 comments:

Eeqa said...

syeqa..na link.HAHA

ciksyeqa said...

amoy : aku sent kat skype kaw ye.. :P

Anonymous said...

hahahaha terbaik wok syeqa :) i loikeee hahaa mmg pelik.

ciksyeqa said...

hahaha..taw x pe tikah

ciksyeqa said...

hahaha..taw x pe tikah

ciksyeqa said...
This comment has been removed by the author.
CikguShasha ^ ^ said...

nak link budak ni,,haha,, cm best je nak bace,, haha,, weyh,bg link kat shout box blog ak ye =)

ciksyeqa said...

sudah :)
anyway,thanx 4 ur comment